Selamat Datang di Blog Kecamatan Karangkobar

Minggu, 27 Februari 2011

Ketika Allah Berkata "Tidak"

Ya Allah, ambillah kesombongan dariku..
Allah berkata, "Tidak, bukan Aku yg mengambil, tapi kau yg hrs menyerahkannya.."

Ya Allah, sempurnakanlah kekuranganku..
Allah berkata, "Tidak, jiwamu telah sempurna, tubuhmu hanyalah sementara.."

Ya Allah, beri aku kesabaran..
Allah berkata, "Tidak, kesabaran didapat dari ketabahan menghadapi cobaan, tidak diberikan, tp kau hrs meraihnya sendiri.."

Ya Allah, beri aku kebahagiaan..
Allah berkata, "Tidak, Ku-beri keberkahan, kebahagiaan tergantung kepadamu sendiri untuk menghargai keberkahan itu.."

Ya Allah, jauhkan aku dari kesusahan..
Allah berkata, "Tidak, penderitaan menjauhkanmu dari jerat duniawi & mendekatkanmu kepada-Ku.."

Ya Allah, beri aku segala hal yg menjadikan hidup ini nikmat..
Allah berkata, "Tidak, Aku beri kau kehidupan spy kau menikmati segala hal.."

Ya Allah, bantu aku mencinyai orang lain sebesar cinta-Mu kepadaku..
Allah berkata, "Akhirnya kau mengerti..!"

0 komentar:

Posting Komentar